Customer Monitor
Zverejnené na Customer Monitor (https://customermonitor.sk)


Kontrola stavu antivírusu cez CM zjednodušuje správu antivírového programu. Toto riešenie nemá za cieľ nahradiť administrátorské konzoly od jednotlivých výrobcov, ale má vám dať rýchlu informáciu o chybnom stave, v mnohých prípadoch aj o konfigurácii antivírových programov rôznych výrobcov na jednom mieste. Prostredníctvom funkcie CM Vzdialené inštalácie a skripty [1] je možné niektoré z nich aj jednoducho updatovať.



Poznámka :  Ak máte na počítačoch antivírový program, ktorý CM nepozná alebo je nedostatočne detekovaný a máte vážny záujem o jeho implementáciu do CM, napíšte nám na support@customermonitor.eu

 

Ako funguje kontrola stavu antivírusu cez riešenie CUSTOMER MONITOR® ?

- CM Server pomocou C-Deskriptu prehľadne zhromažďuje informácie o nainštalovanom antivírusovom softvéri. Informácie získané C-Deskriptom odosiela C-Monitor na CM Server raz za deň, ak nie je predvolený interval vykonávania C-Deskriptu pozmenený.

- C-Deskript vyčítava informácie o vtbraných verziách antivírusového softvéru, verziách vírusových databáz, spustenia antivírusov, aktualizačnej cesty, autentifikácie pre aktualizáciu, vytváraní mirroru, expirácii licencie, prípadne ďaľšie užitočné informácie. Zobrazené údaje sa líšia podľa typu antivírusového programu. 

- Upozorňuje na problémy s nenainštalovaným antivírusom, aktualizáciou antivírusu, či nebežiacim antivírusom

- CM Server poskytuje informácie o antivírusových softvéroch Eset Antivirus, Eset Security, Eset File Server Security, Eset Mail Security, Kaspersky. 

 

Možnosti kontroly stavu antivírusu cez CM portál

- Informácie o aktuálnom stave antivírusov sú zhromaždené na Customer Monitor portáli. Prístup k údajom je cez "CM IT monitoring" > "Zóny" a zvolením filtra "Antivírusy"

Príklad informácí v CM portáli o antivírusovom softvéri ESET NOD 32 a Microsoft Security Essentials

Obrázok: Príklad informácí v CM portáli o antivírusovom softvéri ESET NOD 32 a Microsoft Security Essentials

Informácie o antivírusových poruchách sa nachádzajú v CM IT monitoring -> Poruchy

Príklad zaznamenaných porúch antivírusov na CM portáli

Obrázok: Príklad zaznamenaných porúch antivírusov na CM portáli





O vzniknutí poruchy antivírusového softvéru CM Server vygeneruje notifikačný E-mail.

Príklad E-mailovej notifikácie o antivírusovej poruche

Obrázok: Príklad E-mailovej notifikácie o antivírusovej poruche

Odstránenie poruchy

K zaniknutiu poruchy príde ihneď po prijatí C-Deskriptu z C-Monitoru, kde už je zóna vyhodnotená s bezchybným stavom. Predchádza tomu zásah technika do nastavení antivírusu priamo na počítači.



Poruchu je možné potvrdiť v "CM IT monitoring" > "Poruchy" otvorením konkrétnej poruchy a kliknutím na "Potvrdiť poruchu".



Úplne zablokovať vyhodnocovanie alebo notifikovanie porúch antivírusu je možné v "Admin zóna" > "Počítače", kde po rozkliknutí príslušného počítača a kliknutí na záložku "Vyhodnocovanie zón" možno vyhodnocovanie zóny úplne zablokovať, prípadne zablokovať notifikáciu o vzniku poruchy.

Obrázok: Príklad nastavenia blokovania vyhodnocovania a notifikácie antivírusovej zóny

Obrázok: Príklad nastavenia blokovania vyhodnocovania a notifikácie antivírusovej zóny
Date: 
11.2.2012
Obrázky: 
Príklad informácí v CM portáli o antivírusovom softvéri ESET NOD 32 a Microsoft Security Essentials [2]Príklad zaznamenaných porúch antivírusov na CM portáli [3]Príklad E-mailovej notifikácie o antivírusovej poruche [4]Príklad nastavenia blokovania vyhodnocovania a notifikácie antivírusovej zóny [5]

Odkazy
[1] https://customermonitor.sk/node/575
[2] https://customermonitor.sk/sites/default/files/antivirus.png
[3] https://customermonitor.sk/sites/default/files/Poruchy.png
[4] https://customermonitor.sk/sites/default/files/notifikacny%20mail.png
[5] https://customermonitor.sk/sites/default/files/blokovanie%20poruch.png