V menu „Admin zóna -> Events Server -> Štatistiky a reporty“ si môže operátor zobraziť súhrnné informácie za dané obdobie. Zvolené informácie si môžete samozrejme aj filtrovať a to podľa názvu zberu, konkrétneho počítača, stavu, EventID a ďalších.
Štatistiky sa zobrazujú pre výskyt udalosti a niektoré detaily sú zanedbané (ako napr. súbor nad ktorým sa vykonala zmena alebo užívateľ ktorý sa prihlasoval), čo je v detaile udalosti zobrazené opakovaným znakom „*“. Aktualizácia údajov štatistík je na dennej báze, prostredníctvom samostatných (skrytých) zberov, čo dovoľuje efektívne generovanie reportov za určité obdobie.
Ak si chcete vygenerovať report za zvolené obdobie, zadajte časový rozsah a vami vybratú skupinu počítačov a kliknite Zobraziť. Následne je možné report vyexportovať do XLS súboru pomocou príslušnej ikony nachádzajúcej sa v pravom hornom rohu.
Export dát je dostupný v prípade Jednorazového načítania, Udalostí zo zberov a Súhrnných štatistík. V prípade ak chcete exportovať dáta, vyhovujúce aktuálne nastaveným filtrom (filter udalostí a zároveň vrchný filter) kliknite na ikonu „MS Excel“ v pravej časti horného menu.
Nastavenia modulu Events Server sa nachádzajú v menu CM IT Monitoring -> Events Server, ktoré ďalej obsahuje podmenu:
Táto kapitola obsahuje podrobný popis sekcie Všeobecné nastavenia (pod účtom správcu: Admin zóna -> Môj profil, globál. nastavenia -> Events Collector).
Voľba „Aktualizovať súbory s pravidlami na počítačoch“ slúži na automatickú distribúciu súborov s pravidlami. Pravidlá sa distribuujú rýchlosťou 100 klientov / 10 minút, čo môže určitú dobu trvať.
Sekcia „Súbory so základnými pravidlami“ slúži na nahrávanie .elr súborov, ktoré sú spoločné pre všetky zbery a sú v nich zadefinované pravidlá kategorizácie udalostí. Tieto pravidlá je samozrejme možné neskôr na jednotlivých počítačoch upraviť ale odporúčame v prvom rade v sieti rozdistribuovať preddefinovaný súbor pravidiel ako základ zberov.
V sekcii „Súbory s potvrdzovacími pravidlami“ je možné nahrať na server preddefinované sady potvrdzovacích pravidiel. Tieto preddefinované sady vám neskôr uľahčia prácu pri filtrácii a vyhodnocovaní udalostí. Ako príklad si môžeme uviesť nahratie súboru kde bude zadefinované čítanie súborov v umiestnení Public užívateľom Everyone ako „OK“ a prihlásenie sa konta s oprávnením administrátora ako „Problem“ (čiže určené na preverenie). Tieto pravidlá je možné pridávať pre každú vytvorenú skupinu, pričom preddefinované skupiny sú PC, NB a SV.
V prípade ak chcete editovať alebo pridávať nové stavy potvrdenia udalostí, táto funkcionalita sa nachádza v CM IT Monitoring -> Event server -> Potvrdzovacie pravidlá -> Záložka Rule settings. Nastavenie stavov potvrdenia pozostáva z tabuľky, v ktorej jeden riadok predstavuje jeden stav potvrdenia aj s príslušnou konfiguráciou.
V tejto sekcii je možné nastaviť:
Na vytvorenie nového stavu potvrdenia slúži tlačidlo „Add type“, pričom tlačidlá „Edit“ a „Delete“ slúžia na manipuláciu už existujúceho pravidla.
V nastaveniach predmetu a obsahu e-mailu a textu SMS správy je možné používať premenné ktoré budú v čase odoslania nahradené príslušným textom.
Odkazy
[1] https://customermonitor.sk/ako-funguje-cm/eventanalyser/serverova-cast/sprava-zberov-pravidiel#sprava_zberov
[2] https://customermonitor.sk/ako-funguje-cm/eventanalyser/serverova-cast/sprava-zberov-pravidiel#sprava_pravidiel
[3] https://customermonitor.sk/ako-funguje-cm/eventanalyser/serverova-cast/statistiky-nastavenia#statistiky
[4] https://customermonitor.sk/ako-funguje-cm/eventanalyser/serverova-cast/statistiky-nastavenia#vseobecne_nastavenia_EA