Základné informácie o licenciách
Zmena licencie C-Monitor klienta (Basic, Standard, Premium)
Ako preregistrovať počítač s platnou licenciou
Ako vymazať licenciu (prípadne počítač) v CM Portáli
Z pohľadu správy licencií v CM sú podstatné len licencie C-Monitor inštalovaných klientov. Ostatné licencované funkcie v prípade prenájmu sú dostupné a automaticky zúčtované podľa využitia (funkcie s príplatkom vidíte zúčtované prehľadne v reálnom čase v časti Kredit [1]).
V prípade samostatného servera sú funkcionality dostupné podľa zakúpenej licencie. V prípade prečerpania počtu, je ďalšie využitie zablokované a je potrebné rozšíriť licenciu.
V prípade prenájmu je vaša licencia neustále predlžovaná automaticky v prípade dostatočného kreditu alebo platenia faktúr pri fakturačnom režime. Dátum expirácie je viazaný ku kontu Správcu a tento dátum sa v prípade zmeny distribuuje na jednotlivé inštalácie C-Monitor klientov (aj cez http aj cez POP3 komunikáciu).
V prípade vlastného servera je licencia Správcu neobmedzená, ale z technických a bezpečnostných dôvodov je licencia na C-Monitor klientoch predlžovaná v ročných intervaloch.
Ak je na počítačoch expiračný dátum licencie starší ako je uvedený u Správcu, problém je na niektorom stupni komunikácie a potenciálne problémy sú :
- C-Monitor klient je vypnutý a neprevzal si nový expiračný dátum
- C-Monitor klient je zapnutý, ale nekomunikuje s CM Serverom (v tom prípade ho ani online v CM)
- C-Monitor klient je zapnutý, komunikuje s CM Serverom online, ale s najvyššou pravdepodobnosťou vám nefunguje z tohto počítača SMTP komunikácia, lebo potvrdenie o prijatí licencie sa posiela do CM Servera len cez SMTP emaily)
Po obnove komunikácie sa má dátum aktualizovať automaticky (max do 1-2hod), ak by sa neaktualizoval, stlačte aktualizovať Licenciu.
Na obrázkoch nižšie nájdete ako si skontrolovať expiračný dátum licencie Správcu a C-Monitor klientov.
Prepnutie licencie C-Monitor klienta sa realizuje buď v Licencii (Admin.zóna -> C-Monitor klient -> Licencie) alebo v nastavení počítača (Admin.zóna -> Hlavné menu -> Počítače). V rámci licenčných podmienok pri prenájme nie je dovolené okamžité vrátenie licencie po zmene na vyšší typ. Spätné vrátenie licencie Premium na Standard je povolené urobiť po 1 mesiaci, Spätné vrátenie zo Standard alebo Premium licenei na Basic je dovolené po 3 mesiacoch. O týchto intervaloch ste pred zmenou na vyšší typ transparentne informovaní.
Ak sa rozhodnete funkčný C-Monitor klient preregistrovať, napríklad kvôli rozpadnutej komunikácii s CM Serverom, sú potrebné dva kroky.
1. Vymazať pôvodnú licenciu na CM Serveri v Admin.zóna -> C-Monitor klient -> Licencie.
2. Spustiť registračný proces na C-Monitor klientovi (Z Tray menu C-Monitora -> Konfigurácia -> posledná položka Registration, License Details -> tlačítko New registation (remove current license, settings)
CM-ID zmeniť je možné bez toho, aby ste museli preregistrovať C-Monitor. Realizuje sa to na CM Portáli a môžete CM-ID meniť aj medzi spoločnosťami. Podmienkou je, aby počítač, na ktorom robíte zmenu bol zapnutý.
Najprv je nutné vysvetliť rozdiel medzi počítačom a licenciou, aby ste vymazali len to čo chcete.
Počítač v CM Portáli identifikovaný pomocou CM-ID má na seba naviazané všetky informácie. Ak by ste vymazali počítač, stratíte históriu údajov (ešte cca 6 mesiacov bude v Archíve). Ak chcete úplne odinštalovať C-Monitor, môžete to spraviť vzdialene cez CM portál, čítajte tu [2].
Licencia je okrem licenčných parametrov aj nositeľom mnohých konfiguračných nastavení C-Monitora (aké to sú, je uvedené v článku o obsahu súboru s licenciou - license.apk [3]). Ak ju vymažete, nestráca sa história údajov k počítaču, ale môžete tým nechcene znemožniť CM Serveru rozpoznať C-Monitor klienta, daný počítač už nebude vidieť online a nebude vzdialne ovládateľný. V takomto prípade pomôže len preregistrácia C-Monitora. Vymazanie licencie je už vyššie popísané v bode Ako preregistrovať počítač s platnou licenciou
Odkazy
[1] https://customermonitor.sk/mam-zaujem-o-cm/sposoby-platby
[2] https://customermonitor.sk/ako-funguje-cm/cm-vnutorna-architektura/c-monitor-windows-klient/odinstalacia#Odinstalacia-cez-CMPortal
[3] https://customermonitor.sk/ako-funguje-cm/licencovanie-cm/obsah-licencneho-suboru-licenseapk
[4] https://customermonitor.sk/sites/default/files/Datum_expiracie_licencie_u_Spravcu.png
[5] https://customermonitor.sk/sites/default/files/Datum_expiracie_licencie_na_C-Monitor_klientoch.png
[6] https://customermonitor.sk/sites/default/files/Datum_expiracie_licencie_na_C-Monitor_klientoch_priamo_na_PC.png
[7] https://customermonitor.sk/sites/default/files/Zmena_licencie_pre_jedno_PC.png
[8] https://customermonitor.sk/sites/default/files/Zmena_licencie_naraz_pre_viac_pocitacov.png
[9] https://customermonitor.sk/sites/default/files/Upozornenie_pri_zvyseni_typu_licencie_kedy_bude_mozny_spatny_downgrade.png
[10] https://customermonitor.sk/sites/default/files/Zmazanie_licencie_na_CM_serveri.png
[11] https://customermonitor.sk/sites/default/files/Spustenie_registracneho_procesu_na_pocitaci.png
[12] https://customermonitor.sk/sites/default/files/Zmena_CM-ID_pocitaca_cez_CMportal.png