Pri tejto metóde je základom zistenia funkčnosti programu výstupný súbor charakterizujúci priebeh vykonávania programu. Doručený email s log - suborom do CM servera sa analyzuje a na základe nastavených kritérií sa vyhodnotí či program vykonal operáciu úspešne, alebo chybne.
Určenie emailovej adresy pre odosielanie správ do CM servera
Zobrazenie externých programov na CM portáli
Logy do Servera CM na vyhodnotenia môžu prísť dvoma principiálnymi cestami.
Všetky nastavenia sa vykonávajú v Admin .zóna -> Externé programy. A sú v dvoch úrovniach
Ide o zadefinovanie spôsobu spracovania prijatého logu. Server CM musí jednoznačne vedieť, akého typu log prišiel, to jest z akého programu pochádza. Následne podľa toho sa bude log vyhodnocovať, podľa priradených kritérií. Ak máte rovnaký program na viacerých počítačoch a aj rovnako sa bude určovať úspešnosť, tak takúto definíciu robíte iba jednu. (V rozvrhoch externých programov využijete túto definíciu na spracovanie logov z viacerých PC)
Vysvetlenie k vybranej položke v dialógu pre Pridanie typu Externého programu
Výsledok programu je posielaný - sú tu možnosti
1.Ako samostatný email, čo znamená, že je očakávaný mail generovaný sledovanou aplikáciou
2. v emaile z C-Monitora, čo znamená, že log súbor prevzal C-Monitor a následne kryptovane odoslal do Servera CM. Je tu upozornenie, že v predmete správy musí byť CM-ID a licenčné číslo. O pár riadkov nižšie je popísané kam tieto požadované údaje v C-Monitore zapísať.
Ostatné položky by mali byť dostatočne jasné.
Rozvrhy externých programov - priradenie log súboru k počítaču v CM
Základným organizačným prvkom v CM je počítač s priradeným CM-ID. Každý typ poruchy (mimo druhej časti C-Desk) sa viaže k nejakému počítaču. Táto logika zostáva aj v Externých programoch. Znamená to, že ak keby ste si dávali posielať log z počítača, ktorý v CM nie je, musíte vyhodnocovanie realizovať vo väzbe k nejakému počítaču s CM-ID.
Dôvod prečo sa táto časť priradenia volá Rozvrhy externých programov, je že log sa musí posielať pravidelne. Log je očakávaný do určitého intervalu, definovanom v rozvrhu, a keď nepríde, tak je možné povedať, že došlo k chybe, ktorú treba riešiť.
Vytvorenie rozvrhu k externému programu začína výberom počítača, na ktorý bude naviazané vyhodnocovanie. V prípade, že sa logy posielajú pomocou C-Monitora, musíte zvoliť počítač, ktorý logy odosiela, lebo inak nebudú vyhodnotené.
Vysvetlenia k vybraným položkám v dialógu pre Pridanie rozvrhu Externého programu
Emailovú adresu, ktorú je nutné zadať pre odosielanie správ do CM servera nájdete v nastavení C-Monitor klienta ktoréhokoľvek počítača, ktorý je registrovaný na vašom CM serveri v časti Admin zóna -> C-Monitor klient -> otvoríte si ktorýkoľvek PC, časť Parametre pre emailovú komunikáciu medzi C-Monitor klientom a CM serverom ako je znázornené na nasledujúcom obrázku.
Ak log súbor má byť odoslaný C-Monitorom sú tu viaceré možnosti a závisí na dvoch otázkach :
Aplikácia sa dá naplánovať cez C-Monitor, log je potrebné posielať v šifrovanej forme.
Pre tento prípad nastavte na Serveri CM v type ext. programu „Výsledok programu je posielaný - v emaile z C-Monitora.“
Ďalej otvorte C-MonitorConsole -> Scheduler, zvoľte vytvorenie novej úlohy (ikona PLUS) a vyplňte potrebné položky :
1. V záložke General
Name (Description) - pomenovanie úlohy podľa vášho usúdenia
Command line - spúšťací príkaz aplikácie aj s parametrami. Ak ide o názov s medzerami, dajte celú cestu aj s názvom programu do úvodzoviek a potom napíšte parametre. Dôležité nezabudnúť podpísať program ikonou kľúčika .
StartUp directory
Interval (periódu spúšťania) v súvislosti s údajmi v záložke Advanced
2. V záložke Accounts
ak má byť aplikácia spustená pod iným používateľom než je spustený C-Monitor.
3.V záložke Results
zaškrtnúť wait for execution result and archive it or send it via email
Result file - nasmerovať na súbor, v ktorom sa vytvára/dopĺňa záznam k vyhodnoteniu
Get only Result File addition - ak ide o súbor, do ktorého sa budú stále pridávať záznamy, treba posielať iba prírastky
4.V záložke Archive
Send result (or temporary) File with subject (empty means „do not send“) - sem zapísať CM-ID číslo licencie v zložených zátvorkách a reťazec, podľa ktorého budete priraďovať k externým programom. Číslo licencie viete získať na viacerých miestach, napríklad zo Servera CM v Admin. zóne -> C-Monitor klient -> Licencie a po otvorení licencie z daného PC je to hneď prvý riadok. Alebo pomocou aplikácie apklite.exe umiestnenej v koreňovom adresári C-Monitor adresára na počítači.
Záložku E-mail ponechávate prázdnu. Odoslané logy z počítača by už mali byť správne zaradené.
Aplikácia sa dá naplánovať cez C-Monitor, log nie je potrebné posielať v šifrovanej forme.
V tomto prípade, pôjde o dve zásadné zmeny voči predchádzajúcemu prípadu (A).
1. Pre tento prípad nastavte na Serveri CM v type ext. programu „Výsledok programu je posielaný - ako samostatný email.“
2. Bude posielaný email z C-Monitora prostredníctvom nastavení v záložke E-Mail a urobíme :
V záložke Archive
Send result (or temporary) File with subject (empty means „do not send“) - ponechať prázdne
V záložke E-Mail
From - akákoľvek platná emailová adresa, na ktorú môže byť doručené oznámenie v prípade chyby odoslania mailu do Servera CM
To - zberná emailová adresa Servera CM. Viete ju prečítať napríklad V nastavení C-Monitor na PC, kde nájdete položku Adresa kam sa posielajú správy z C-Monitora
Subject, Text - sami si zvolíte ich znenie, musí korešpondovať s nastavením v type Externého programu a Rozvrhu (určite nesmú byť prekážkou správneho zaradenia v Serveri CM)
Compress attachments with ZIP compression - v tomto prípade ju určite odškrtnite, Server CM by nevedel prílohu prečítať, nakoľko sa pri doručení logov k externým programom nepočíta s kompresiou.
Aplikácia sa nedá naplánovať cez C-Monitor, log je potrebné posielať v šifrovanej forme.
Tento prípad je neriešiteľný, ale nemyslíme si, že by ste ho niekedy potrebovali
Logy z externých programov sa vyhodnocujú na CM serveri a nastavenia si môžete pozrieť na CM portáli v časti CM IT monitoring -> Zobrazenia -> Zóny -> Externé programi.
V poruchách (CM IT monitoring -> Upozornenia -> Poruchy) sa nachádzajú informácie o zlyhaní sledovania externých programov.
Odkazy
[1] https://customermonitor.sk/ako-funguje-cm/monitoring/sledovanie-zmien-suborov
[2] https://customermonitor.sk/ako-funguje-cm/monitoring-a-diagnostika/sledovanie-zmien-suborov/poslanie-pridaneho-obsahu-log-subor
[3] https://customermonitor.sk/sites/default/files/parametre%20externych%20programov.png
[4] https://customermonitor.sk/sites/default/files/rozvrh%20ext.%20programov.png
[5] https://customermonitor.sk/sites/default/files/externe%20programy.png
[6] https://customermonitor.sk/sites/default/files/cm%20portal.png
[7] https://customermonitor.sk/sites/default/files/chyby_4.png