V tejto časti sú popísané všetky časti menu nachádzajúce sa v časti Admin zóna na CM portáli. V časti Admin Zóna slúži na registráciu nových zákazníkov, správu zaregistrovaných počítačom, správu licencií C-Monitor klienta, nachádzajú sa tu logy z činnosti operátorov na CM portáli, a slúži na vzdialené nastavovanie a údržbu zariadení registrovaných na CM portáli.
V časti zákazníci sa nachádza zoznam všetkých zaregistrovaný zákazníkov na CM portáli, so zobrazením priradených operátorov na riešenie požiadaviek týchto zákazníkov. V tejto časti sa registruje každý nový zákazník.
Po vstupe do detailu niektorého zákazníka máte možnosť meniť kontaktné informácie, technické nastavenia, C-Desk nastavenia a ďalšie prepínaním medzi záložkami, ktoré sú zobrazené na nasledujúcom obrázku.
Viac informácií sa dočítate v časti vytvorenie zákazníka. [1]
V časti počítače sa nachádza zoznam všetkých zaregistrovaných počítačov na CM portáli so základnými údajmi o používateľovi, type C-Monitor licencie a času kedy bol PC online.
Po vstupe do detailu konkrétneho PC máte možnosť meniť pre tento počítač všeobecné nastavenia, nastavenia pre vyhodnocovanie zón na tomto PC ako aj nastavenie C-Monitor klienta prepínaním medzi záložkami, ktoré sú zobrazené na nasledujúcom obrázku.
V tejto časti sa nachádza zoznam všetkých počítačov a na nich nainštalovaný softvér pre konkrétneho zákazníka, v tejto časti máte možnosť zadávať platnosť záruky pre jednotlivé zariadenia, evidovať licencie a ich spárovanie so zariadeniami, ktoré tieto licencie využívajú
Rovnako sa tu nachádza aj zobrazenie topológie siete a zoznam tlačiarní.
Viac informácií sa dočítate v časti Softvérový audit, zoznamy softvéru [2] a Evidencia hardvéru [3]
Môj profil, globál. nastavenia je prístupný len pre konto správcu, pomocou horných záložiek máte možnosť preddefinovať jednotlivé nastavenia, od ktorých sa následne budú odvíjať nastavenia všetkých zákazníkov a operátorov.
Môj profil je prístupný pre konto operátora a zákaznícke konto, tu máte možnosť meniť a prispôsobovať nastavenia len pre vaše konto.
V tejto časti sa nachádza zoznam všetkých zákazníckych kont, ktoré sú registrované na CM portáli.
V detaile konkrétneho zákazníckeho konta máte možnosť meniť jeho základné údaje, oprávnenia, prístup k spotrebnému materiálu ako aj priradenie k zákazníkom.
Viac informácií sa dočítate v časti Zákaznícke konto. [4]
V časti používateľská história máte možnosť pre každé registrované konto na CM portáli zobraziť pre toto konto históriu, čas kedy bol prihlásený, odhlásený, a pod.
V tejto časti máte možnosť vzdialenej inštalácie pomocou CM portálu.
Viac informácií sa dočítate v časti Vzdialené inštalácie a skripty [5].
V tejto časti môžete na diaľku udržiavať PC, vypnúť ho, zapnúť, reštartovať, sledovať eventlog ako aj spravovať procesy a služby.
Viac informácií sa dočítate v časti Udržiavanie PC [6].
V tejto časti máte možnosť po rozkliknutí konkrétneho počítača meniť jeho nastavenia C-Monitor klienta.
V tejto časti môžete spúšťať, pridávať aj odoberať, ako aj editovať pravidelné úlohy v C-Monitor klientovi na konkrétnom PC. Rovnako sa tu nachádza aj zoznam aktuálne bežiacich a čakajúcich úloh ako aj zoznam vykonaných úloh s ich výsledkom.
Viac informácií sa dočítate v časti Plánovanie úloh [7] a Stavy naplánovaných úloh [8].
V tejto časti máte možnosť editovať akcie a nastavenia parametrov pre vyhodnocovania watchu prostredníctvom CM portálu.
Viac informácií sa dočítate v časti Základné nastavenie Watchu na CM portáli [9].
V tejto časti nahrávate a rozposielate aktualizačné balíčky C-Monitor klienta na počítače.
Viac informácií sa dočítate v časti Update [10].
V tejto časti si môžete skontrolovať verzie všetkých modulov C-Monitor klienta aby ste mali istotu že pracujete s aktuálnou verziou.
V tejto časti môžete meniť typ licencie C-Monitor klienta ako aj meniť a predlžovať platnosť aktuálnej licencie, je tu zobrazený aj stav licencie.
V tejto časti sa nachádza zoznam všetkých súborov prijatých z C-Monitor klienta na CM server ako sú napr. logy, konfiguračné nastavenia zálohovaní, watches nastavenia a pod.
Viac informácií sa dočítate v časti Dôležité súbory z C-Monitor klienta na CM portáli [11]
V tejto časti sa nachádza zoznam všetkých požiadaviek odoslaných na počítače prostredníctvom CM portálu.
V tejto časti sa nachádzajú všetky správy prijaté z C-Monitor klienta na CM server ako sú napríklad logy a pod.
V tejto časti sa nachádzajú logy so všetkých vzdialených prístupov z CM portálu na počítač aj s časom a menom používateľa, ktorý na daný PC pristupoval.
V tejto časti sa nachádza zoznam všetkých odoslaných emailov a SMS z CM portálu napríklad operátorom pre zmene niektorých sledovaných parametrov ako napríklad výpadok online spojenia dôležitého servera a pod.
V tejto časti sa nachádza vami zadefinovaný zoznam externých programov, ktorých funkčnosť sledujete prostredníctvom CM portálu a C-Monitor klienta, spolu s parametrami pre vyhodnocovanie funkčného stavu externého programu.
Viac informácií sa dočítate v časti Logy z 3rd-party programov (externé programy) [12].
Základným organizačným prvkom v CM je počítač s priradeným CM-ID. Každý typ poruchy (mimo druhej časti C-Desk) sa viaže k nejakému počítaču. Táto logika zostáva aj v Externých programoch. Znamená to, že ak keby ste si dávali posielať log z počítača, ktorý v CM nie je, musíte vyhodnocovanie realizovať vo väzbe k nejakému počítaču s CM-ID.
Dôvod prečo sa táto časť priradenia volá Rozvrhy externých programov, je že log sa musí posielať pravidelne. Log je očakávaný do určitého intervalu, definovanom v rozvrhu, a keď nepríde, tak je možné povedať, že došlo k chybe, ktorú treba riešiť.
Viac informácií sa dočítate v časti Logy z 3rd-party programov (externé programy) [12].
V tejto časti máte možnosť prezerať vybrané zóny pre vymazané počítače.
Viac informácií sa dočítate v časti Archív vymazaných objektov. [13]
V tejto časti sa nachádza zoznam vymazaných počítačov z CM portálu aj so základnými registračnými údajmi. Vymazané objekty nieje možné obnoviť.
Viac informácií sa dočítate v časti Archív vymazaných objektov. [13]
V tejto časti sa nachádza zoznam vymazaných zákazníkov, zákazníkov z tohto zoznamu je možné obnoviť.
Viac informácií sa dočítate v časti Archív vymazaných objektov. [13]
V tejto časti sa nachádzajú informácie o všetkých zálohovaniach, ich nastavenie ako aj logy zo zálohovaní pre vymazané počítače.
V tejto časti môžete meniť parametre vyhodnocovania a notifikácie porúch.
Viac informácií sa dočítate v časti Nastavenia a notifikácia porúch. [14]
Odkazy
[1] https://customermonitor.sk/ako-funguje-cm/cm-vnutorna-architektura/cm-server/cm-portal/instalacia/globalne-nastavenia
[2] https://customermonitor.sk/ako-funguje-cm/softverovy-audit-zoznamy-softveru
[3] https://customermonitor.sk/ako-funguje-cm/evidencia-hardveru
[4] https://customermonitor.sk/ako-funguje-cm/cm-vnutorna-architektura/cm-server/cm-portal/role-pristupov-do-cm-servera-a-opravne-1
[5] https://customermonitor.sk/ako-funguje-cm/vzdialene-instalacie-a-skripty
[6] https://customermonitor.sk/ako-funguje-cm/funkcie-k-vzdialenej-udrzbe/udrziavanie-pc
[7] https://customermonitor.sk/ako-funguje-cm/sucasti-a-architektura-cm/c-monitor-windows-klient/c-monitorconsole/planovanie-uloh
[8] https://customermonitor.sk/node792
[9] https://customermonitor.sk/ako-funguje-cm/monitoring-a-diagnostika/volby-a-nastavenie-watchov/zakladne-nastavenie-watchu-na-cm-
[10] https://customermonitor.sk/ako-funguje-cm/cm-vnutorna-architektura/c-monitor-windows-klient/update
[11] https://customermonitor.sk/ako-funguje-cm/cm-vnutorna-architektura/cm-server/archiv-dolezitych-suborov-z-c-monitor-klienta
[12] https://customermonitor.sk/ako-funguje-cm/monitoring/logy-z-3rd-party-programov-externe-programy
[13] https://customermonitor.sk/ako-funguje-cm/cm-vnutorna-architektura/cm-server/archiv-vymazanych-objektov
[14] https://customermonitor.sk/ako-funguje-cm/cm-vnutorna-architektura/cm-server/nastavenia-a-notifikacia-poruch
[15] https://customermonitor.sk/sites/default/files/zakaznici%201.png
[16] https://customermonitor.sk/sites/default/files/zakaznici%202.png
[17] https://customermonitor.sk/sites/default/files/pocitace1.png
[18] https://customermonitor.sk/sites/default/files/pocitace2.png
[19] https://customermonitor.sk/sites/default/files/audit%20sw%20a%20evidencia%20hw.png
[20] https://customermonitor.sk/sites/default/files/audit%20sw%20a%20evidencia%20hw2.png
[21] https://customermonitor.sk/sites/default/files/moj%20profil%20globalne%20nastavenia%201.png
[22] https://customermonitor.sk/sites/default/files/moj%20profil%20globalne%20nastavenia%202%20-%20operator.png
[23] https://customermonitor.sk/sites/default/files/zakaznicke%20konta%201.png
[24] https://customermonitor.sk/sites/default/files/zakaznicke%20konta%202.png
[25] https://customermonitor.sk/sites/default/files/pouzivatelska%20historia%201.png
[26] https://customermonitor.sk/sites/default/files/pouzivatelska%20historia%202.png
[27] https://customermonitor.sk/sites/default/files/instalacie%20a%20skripty.png
[28] https://customermonitor.sk/sites/default/files/udrziavanie%20PC.png
[29] https://customermonitor.sk/sites/default/files/nastavenie%20c-monitora%20na%20PC.png
[30] https://customermonitor.sk/sites/default/files/nastavenie%20c-monitora%20na%20PC2.png
[31] https://customermonitor.sk/sites/default/files/rozvrh%20a%20stav%20uloh%201.png
[32] https://customermonitor.sk/sites/default/files/rozvrh%20a%20stav%20uloh%202.png
[33] https://customermonitor.sk/sites/default/files/watches%20nastavenie%201.png
[34] https://customermonitor.sk/sites/default/files/watches%20nastavenie%202.png
[35] https://customermonitor.sk/sites/default/files/aktualizacia%20c-monito%20klienta.png
[36] https://customermonitor.sk/sites/default/files/aktualizacia%20c-monito%20klienta%202%20.png
[37] https://customermonitor.sk/sites/default/files/verzie%201.png
[38] https://customermonitor.sk/sites/default/files/verzie%202.png
[39] https://customermonitor.sk/sites/default/files/licencie%201.png
[40] https://customermonitor.sk/sites/default/files/stiahnute%20subory%20z%20pocitacov.png
[41] https://customermonitor.sk/sites/default/files/stiahnute%20subory%20z%20pocitacov2.png
[42] https://customermonitor.sk/sites/default/files/odoslane%20poziadavky%20z%20CM.png
[43] https://customermonitor.sk/sites/default/files/prijate%20spravy%20do%20cm.png
[44] https://customermonitor.sk/sites/default/files/prijate%20spravy%20do%20cm%202.png
[45] https://customermonitor.sk/sites/default/files/vzdialeny%20pristup_0.png
[46] https://customermonitor.sk/sites/default/files/odoslane%20sms%20a%20emaily.png
[47] https://customermonitor.sk/sites/default/files/parametre%20ext%20programov%201.png
[48] https://customermonitor.sk/sites/default/files/parametre%20ext%20programov%202.png
[49] https://customermonitor.sk/sites/default/files/rozvrh%20externych%20programov.png
[50] https://customermonitor.sk/sites/default/files/rozvrh%20externych%20programov%202.png
[51] https://customermonitor.sk/sites/default/files/zony%20zmazanych%20pocitacov.png
[52] https://customermonitor.sk/sites/default/files/zmazane%20pocitace.png
[53] https://customermonitor.sk/sites/default/files/zmazani%20zakaznici.png
[54] https://customermonitor.sk/sites/default/files/archiv%20zaloh%20a%20imagov_0.png
[55] https://customermonitor.sk/sites/default/files/archiv%20zaloh%20a%20imagov%202_0.png
[56] https://customermonitor.sk/sites/default/files/parametre%20nastavenia%20poruch%201.png