Malý update CM, CDESK server na verziu 2.8
V nasledujúcom texte sa dočítate výber nových funkcií a zmien. Ďalšie nové funkcie spolu s plným znením a aktualizáciou webstránok bude uverejnené v máji tohto roku.
Výber nových funkcií a zmien v "malom" update
Prvá fáza redizajnu portálu
- Nové grafické ľavé menu s možnosťou navoliť si Obľúbené menu
- Zvýraznenie oddelenia dvoch produktov CDESK a CM
- Rozsah redizajnu v prvej fáze
Nové funkcie k požiadavkám, plneniam
- Voliteľné stĺpce v zozname požiadaviek
- Nové schvaľovanie plnení
- Pridávanie plnení cez mesačný kalendár
- Samostatný formulár pre požiadavky
Úlohy – nový prvok k sledovaniu jednoduchých úkonov a alokovaniu času
- Význam úloh v CDESK
- Spôsoby zadávania
- Cez Zoznam úloh
- Pridanie úlohy cez požiadavku
- Pridanie úlohy cez Plánovací kalendár
Presunutie odkazov Môj profil a Odhlásiť
- Každý prihlásený operátor má priamy prístup do nastavení jeho profilu po kliknutí na jeho meno v pravom hornom rohu obrazovky. Rovnako sa tu nachádza odkaz na odhlásenie zo systému
Ďalšie nové funkcie odkomunikujeme vo veľkom update 5/2015.
Nová verzia klienta C-Monitor pre Windows bude uvoľnená budúci týždeň.
Popis významných zlepšení
Prvá fáza redizajnu prostredia CDESK
grafické zmeny v rozhraní nasmerované k používateľsky priateľskému vzhľadu a intuitívnejšie rozmiestnenie ovládacích prvkov
Nové ľavé menu
- Nové ľavé menu je s oddelenými sekciami a možnosťou nastavenia vlastných obľúbených položiek
- Ľavé menu sa farebne odlišuje podľa používaného produktu. Jednotlivé položky a moduly sa združili do sekcií, ktoré je možné jednoducho v menu prepínať.
- Menu sa dá zmenšiť do zbaleného režimu buď zatváracou šípkou, alebo dvomi kliknutiami na každú sekciu.
- Najviac používané funkcie sa dajú pridať do sekcie Obľúbené, ktorá je na vždy na vrchu menu. Odtiaľto sa dá k funkciám pristupovať priamo, bez nutnosti prepínať sa medzi jednotlivými sekciami a produktami.
Zvýraznenie odlíšenia produktov CDESK a CM v portáli
V moduloch boli aplikované nové farby. Modrú dostali časti patriace hlavne k CM (Customer Monitor) a oranžovú patriace k CDESK. Ďalej bola premenovaná záložka Prehliadanie a vyhodnotenie na CM IT monitoring.
Rozsah redizajnu v prvej fáze
Zatiaľ bol grafický redizajn aplikovaný na CDESK -> Požiadavky, Plánovací kalendár, Zákazníci, Admin.zóna -> Zákazníci (nastavenia). Môj profil a odkaz na odhlásenie sa presunuli pod meno prihláseného operátora v pravom hornom rohu obrazovky.
Nové funkcie pre požiadavky
Ovládanie viditeľnosti stĺpcov v zozname požiadaviek
Pre rýchlejšiu orientáciu je možné v zozname požiadaviek skrývať a zobrazovať stĺpce s informáciami.
Schvaľovanie plnení pracovníkov nadriadenou osobou
Osoba zodpovedná za schvaľovanie plnení podriadených pracovníkov môže tieto záznamy hromadne schvaľovať, editovať, zamietať a vyjadrovať sa k nim. Všetky záznamy sa dajú ľubovoľne filtrovať a exportovať do excelu.
Prehľadné pridávanie plnení v mesačnom kalendári
Funkcia zrýchleného zobrazenia tabuľky jednotlivých dní v mesiaci so zapísanými plneniami a možnosťou pridávania plnení na konkrétne dni. Pri pridávaní sa zvolí zákazník a niekoľko z jeho požiadaviek, následne sa dodatočné údaje doplnia v novom formulári.
Pridávanie plnení v požiadavke cez samostatný formulár
Nový spôsob zadávania plnení v požiadavke umožňuje pridávať niekoľko plnení za sebou prostredníctvom úplného alebo jednoduchého formulára. Rozpísané plnenie sa priebežne ukladá a je možné ho nájsť v rozpísaných plneniach v každej požiadavke
Úlohy – vytváranie a sledovanie čiastkových úkonov, rezervácia konkrétnych časov, plánovanie stretnutí
Význam úloh v CDESKu
Na rozdiel od požiadavky, kde sa počítajú SLA časy, sledujú presné stavy, kategorizuje pre potreby usmernenia workflow a štatistík, je úloha výrazne jednoduchší prvok. Sleduje sa splnenie úlohy alebo obsadenie času pracovníka, ktorý si do nich môže písať poznámky a nechávať si ich pripomínať. Rovnako je možné vytvárať schôdzky s potvrdzovaním účasti jej členov.
Spôsoby vytvárania úloh
Úlohy môžu byť vytvárané samostatne, alebo priradené k požiadavke, v ktorej ich je vždy možné nájsť. Úloha môže slúžiť na rozdelenie požiadavky do menších čiastkových prác alebo zachytáva ucelenejšie proces komunikácie so zákazníkom.
- Pridanie úlohy priamo cez Zoznam úloh – vytváranie samostatných úloh, alebo naviaznie na určitú požiadavku zvolením zákazníka a konkrétnej požiadavky
- Pridanie úlohy cez požiadavku, s ktorou bude previazaná
- Pridanie úlohy priamo v Plánovacom kalendári
Zoznam úloh dostupný priamo z ľavého menu
Zoznam úloh v požiadavke, pod ktorou sú naviazané. Tu ich je možné jednoducho vytvárať
Úlohy je možné zobrazovať, pridávať a editovať aj priamo v Plánovacom kalendári. Po kliknutí na konktétny čas sa zobrazí formulár
Typy úloh
- Schôdzka - ponúka možnosť pridávania účastníkov schôdzky do úlohy. Každý účastník má možnosť vyjadriť svoju účasť – tieto údaje sa zobrazujú vo vnútri detailu úlohy.
- Jednoduchá úloha – slúži na rýchly zápis toho čo máte spraviť , má menej parametrov ako požiadavka, sleduje deadline, môže mať riešiteľa aj pomocných riešiteľov, možnosť meniť stav.
- Poznámka – ponúka možnosť zapisovať si rôzne poznámky do kalendára, nemá stavy ani pomocných riešiteľov
Úloha typu Schôdzka s potvrdzovaním účasti