Admin zóna
Hlavné menu
Používatelia
Admin. nástroje
C-Monitor klient
Komunikácia
Externé programy
Archív
Parametre
V tejto časti sú popísané všetky časti menu nachádzajúce sa v časti Admin zóna na CM portáli. V časti Admin Zóna slúži na registráciu nových zákazníkov, správu zaregistrovaných počítačom, správu licencií C-Monitor klienta, nachádzajú sa tu logy z činnosti operátorov na CM portáli, a slúži na vzdialené nastavovanie a údržbu zariadení registrovaných na CM portáli.
Hlavné menu
Zákazníci
V časti zákazníci sa nachádza zoznam všetkých zaregistrovaný zákazníkov na CM portáli, so zobrazením priradených operátorov na riešenie požiadaviek týchto zákazníkov. V tejto časti sa registruje každý nový zákazník.
Po vstupe do detailu niektorého zákazníka máte možnosť meniť kontaktné informácie, technické nastavenia, C-Desk nastavenia a ďalšie prepínaním medzi záložkami, ktoré sú zobrazené na nasledujúcom obrázku.
Viac informácií sa dočítate v časti vytvorenie zákazníka.
Počítače
V časti počítače sa nachádza zoznam všetkých zaregistrovaných počítačov na CM portáli so základnými údajmi o používateľovi, type C-Monitor licencie a času kedy bol PC online.
Po vstupe do detailu konkrétneho PC máte možnosť meniť pre tento počítač všeobecné nastavenia, nastavenia pre vyhodnocovanie zón na tomto PC ako aj nastavenie C-Monitor klienta prepínaním medzi záložkami, ktoré sú zobrazené na nasledujúcom obrázku.
Audit SW a evidencia HW
V tejto časti sa nachádza zoznam všetkých počítačov a na nich nainštalovaný softvér pre konkrétneho zákazníka, v tejto časti máte možnosť zadávať platnosť záruky pre jednotlivé zariadenia, evidovať licencie a ich spárovanie so zariadeniami, ktoré tieto licencie využívajú
Rovnako sa tu nachádza aj zobrazenie topológie siete a zoznam tlačiarní.
Viac informácií sa dočítate v časti Softvérový audit, zoznamy softvéru a Evidencia hardvéru
Používatelia
Môj profil
Môj profil, globál. nastavenia je prístupný len pre konto správcu, pomocou horných záložiek máte možnosť preddefinovať jednotlivé nastavenia, od ktorých sa následne budú odvíjať nastavenia všetkých zákazníkov a operátorov.
Môj profil je prístupný pre konto operátora a zákaznícke konto, tu máte možnosť meniť a prispôsobovať nastavenia len pre vaše konto.
Zákaznícke kontá
V tejto časti sa nachádza zoznam všetkých zákazníckych kont, ktoré sú registrované na CM portáli.
V detaile konkrétneho zákazníckeho konta máte možnosť meniť jeho základné údaje, oprávnenia, prístup k spotrebnému materiálu ako aj priradenie k zákazníkom.
Viac informácií sa dočítate v časti Zákaznícke konto.
Používateľská história
V časti používateľská história máte možnosť pre každé registrované konto na CM portáli zobraziť pre toto konto históriu, čas kedy bol prihlásený, odhlásený, a pod.
Admin. nástroje
Inštalácie a skripty
V tejto časti máte možnosť vzdialenej inštalácie pomocou CM portálu.
Viac informácií sa dočítate v časti Vzdialené inštalácie a skripty.
Udržiavanie PC
V tejto časti môžete na diaľku udržiavať PC, vypnúť ho, zapnúť, reštartovať, sledovať eventlog ako aj spravovať procesy a služby.
Viac informácií sa dočítate v časti Udržiavanie PC.
C-Monitor klient
Nastavenie C-Monitor na PC
V tejto časti máte možnosť po rozkliknutí konkrétneho počítača meniť jeho nastavenia C-Monitor klienta.
Rozvrhy a stav úloh
V tejto časti môžete spúšťať, pridávať aj odoberať, ako aj editovať pravidelné úlohy v C-Monitor klientovi na konkrétnom PC. Rovnako sa tu nachádza aj zoznam aktuálne bežiacich a čakajúcich úloh ako aj zoznam vykonaných úloh s ich výsledkom.
Viac informácií sa dočítate v časti Plánovanie úloh a Stavy naplánovaných úloh.
Watches - nastavenia
V tejto časti máte možnosť editovať akcie a nastavenia parametrov pre vyhodnocovania watchu prostredníctvom CM portálu.
Viac informácií sa dočítate v časti Základné nastavenie Watchu na CM portáli.
Aktualizácia C-Monitor kl.
V tejto časti nahrávate a rozposielate aktualizačné balíčky C-Monitor klienta na počítače.
Viac informácií sa dočítate v časti Update.
Verzie
V tejto časti si môžete skontrolovať verzie všetkých modulov C-Monitor klienta aby ste mali istotu že pracujete s aktuálnou verziou.
Licencie
V tejto časti môžete meniť typ licencie C-Monitor klienta ako aj meniť a predlžovať platnosť aktuálnej licencie, je tu zobrazený aj stav licencie.
Stiahnuté súbory z počítačov
V tejto časti sa nachádza zoznam všetkých súborov prijatých z C-Monitor klienta na CM server ako sú napr. logy, konfiguračné nastavenia zálohovaní, watches nastavenia a pod.
Viac informácií sa dočítate v časti Dôležité súbory z C-Monitor klienta na CM portáli
Komunikácia
Odoslané požiadavky z CM
V tejto časti sa nachádza zoznam všetkých požiadaviek odoslaných na počítače prostredníctvom CM portálu.
Prijaté správy do CM
V tejto časti sa nachádzajú všetky správy prijaté z C-Monitor klienta na CM server ako sú napríklad logy a pod.
Vzdialený prístup
V tejto časti sa nachádzajú logy so všetkých vzdialených prístupov z CM portálu na počítač aj s časom a menom používateľa, ktorý na daný PC pristupoval.
Odoslané SMS a Emaily
V tejto časti sa nachádza zoznam všetkých odoslaných emailov a SMS z CM portálu napríklad operátorom pre zmene niektorých sledovaných parametrov ako napríklad výpadok online spojenia dôležitého servera a pod.
Externé programy
Parametre ext programov
V tejto časti sa nachádza vami zadefinovaný zoznam externých programov, ktorých funkčnosť sledujete prostredníctvom CM portálu a C-Monitor klienta, spolu s parametrami pre vyhodnocovanie funkčného stavu externého programu.
Viac informácií sa dočítate v časti Logy z 3rd-party programov (externé programy).
Rozvrhy ext programov
Základným organizačným prvkom v CM je počítač s priradeným CM-ID. Každý typ poruchy (mimo druhej časti C-Desk) sa viaže k nejakému počítaču. Táto logika zostáva aj v Externých programoch. Znamená to, že ak keby ste si dávali posielať log z počítača, ktorý v CM nie je, musíte vyhodnocovanie realizovať vo väzbe k nejakému počítaču s CM-ID.
Dôvod prečo sa táto časť priradenia volá Rozvrhy externých programov, je že log sa musí posielať pravidelne. Log je očakávaný do určitého intervalu, definovanom v rozvrhu, a keď nepríde, tak je možné povedať, že došlo k chybe, ktorú treba riešiť.
Viac informácií sa dočítate v časti Logy z 3rd-party programov (externé programy).
Archív
Zóny zmazaných počítačov
V tejto časti máte možnosť prezerať vybrané zóny pre vymazané počítače.
Viac informácií sa dočítate v časti Archív vymazaných objektov.
Zmazané počítače
V tejto časti sa nachádza zoznam vymazaných počítačov z CM portálu aj so základnými registračnými údajmi. Vymazané objekty nieje možné obnoviť.
Viac informácií sa dočítate v časti Archív vymazaných objektov.
Zmazaní zákazníci
V tejto časti sa nachádza zoznam vymazaných zákazníkov, zákazníkov z tohto zoznamu je možné obnoviť.
Viac informácií sa dočítate v časti Archív vymazaných objektov.
Archív záloh a imagov
V tejto časti sa nachádzajú informácie o všetkých zálohovaniach, ich nastavenie ako aj logy zo zálohovaní pre vymazané počítače.
Parametre
Nastavenie porúch
V tejto časti môžete meniť parametre vyhodnocovania a notifikácie porúch.
Viac informácií sa dočítate v časti Nastavenia a notifikácia porúch.