Ako začať
Popis krokov nutných k začatiu práce s Customer Monitorom:
1. Vytvorte si správcovský prístup na CM portál - Vytvorenie správcovského konta sspravíte na stránke Vyskúšajte CM. Prehľad funkcií Správcovského konta je popísaný v časti Role prístupov >> Správca.
2. Úvodné nastavenia CM portálu - budú vyžiadané automaticky pri prvom prihlásení do CM Portálu. Viac o úvodných nastaveniach sa dočítate v časti CM Portál >> Úvodné nastavenia CM portálu.
3. Nastavte Helpdesk - popis nastavenie Helpdesku je popísaný v časti Helpdesk Customer Desk. Kontaktujte nás k optimálnej konfigurácii vo vašej spoločnosti, prezentácia (nielen) na tému Helpdesk v CM bude pre vás prínosom.
4. Vytvorte prvú spoločnosť (zákazníka) v CM portáli - viac o vytvorení spoločnosti (zákazníka) sa dočítate v časti Vytvorenie zákazníka.
5. Vytvorte operátorské kontá a prístup pre zákazníkov - postup vytvorenie operátorského konta je popísaný v časti Operatori a skupiny a vytvorenie zákazníckeho konta je popísané v časti Zákaznícke konto
6. Ak využijte technické funkcie CM, inštalujte klientov C-Monitor (pre Win, OS X ,Linux/FreeBSD) - postup pre inštalácie klientov na počítače ako aj podporované verzie OS sú popísané v častiach C-Monitor Windows klient, C-Monitor Linux klient a C-Monitor (Mac) OS X klient
Po splnení krokov 1 až 5 je systém pripravený pre :
- Prácu s helpdeskom Customer Desk
- Manuálnu evidenciu hardvéru
Po splnení kroku 6 je systém pripravený pre :
- Zobrazenie údajov z počítačov (HW konfigurácie, inštalovaný softvér, vybraté nastavenia OS)
- Online informácie za posledných 48hodín - ako zaťaženie CPU, RAM, sieť. adaptérov a pod.
- Upozorňovanie na chybné štandardné parametre (na základe vzoriek 1x denne) ako napríklad málo miesta na disku, podozrivý chybný disk, neaktualizovaný antivírus, neaktualizovaný OS Windows a podobne.
Doporučujeme ďalej nastaviť a spracovať v najbližšom kroku :
- Vytvoriť zákaznícke kontá
- Nastaviť Operátorom oprávnenia (napr. vzdialený prístup na plochu PC, vzdialené inštalácie ...)
- Nastaviť sledovanie online dostupnosti kritických počítačov (najmä serverov)
- Nastaviť Zálohovanie
- Nastaviť Online Monitoring Watches (napríklad voľné miesto na disku, sieťové spojenia ...)
- Spracovať prvý Audit SW, report o konfigurácii a stave počítačov
Postupy nastavení a popisy ďalších funkcií sú v ďalších kapitolách v Ako funguje CM.